aboutsummaryrefslogtreecommitdiffstats
path: root/phpBB/phpbb/captcha/gd.php
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'phpBB/phpbb/captcha/gd.php')
-rw-r--r--phpBB/phpbb/captcha/gd.php59
1 files changed, 28 insertions, 31 deletions
diff --git a/phpBB/phpbb/captcha/gd.php b/phpBB/phpbb/captcha/gd.php
index 652df28f8a..91b2f89d81 100644
--- a/phpBB/phpbb/captcha/gd.php
+++ b/phpBB/phpbb/captcha/gd.php
@@ -97,13 +97,12 @@ class gd
if ($config['captcha_gd_3d_noise'])
{
- $xoffset = mt_rand(0,9);
$noise_bitmaps = $this->captcha_noise_bg_bitmaps();
for ($i = 0; $i < $code_len; ++$i)
{
- $noise[$i] = new char_cube3d($noise_bitmaps, mt_rand(1, sizeof($noise_bitmaps['data'])));
+ $noise[$i] = new char_cube3d($noise_bitmaps, mt_rand(1, count($noise_bitmaps['data'])));
- list($min, $max) = $noise[$i]->range();
+ $noise[$i]->range();
//$box = $noise[$i]->dimensions($sizes[$i]);
}
$xoffset = 0;
@@ -151,8 +150,6 @@ class gd
*/
function wave($img)
{
- global $config;
-
$period_x = mt_rand(12,18);
$period_y = mt_rand(7,14);
$amp_x = mt_rand(5,10);
@@ -1661,32 +1658,32 @@ class gd
'height' => 15,
'data' => array(
- 'A' => $chars['A'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['A']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'B' => $chars['B'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['B']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'C' => $chars['C'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['C']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'D' => $chars['D'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['D']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'E' => $chars['E'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['E']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'F' => $chars['F'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['F']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'G' => $chars['G'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['G']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'H' => $chars['H'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['H']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'I' => $chars['I'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['I']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'J' => $chars['J'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['J']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'K' => $chars['K'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['K']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'L' => $chars['L'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['L']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'M' => $chars['M'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['M']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'N' => $chars['N'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['N']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'O' => $chars['O'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['O']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'P' => $chars['P'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['P']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'Q' => $chars['Q'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['Q']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'R' => $chars['R'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['R']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'S' => $chars['S'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['S']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'T' => $chars['T'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['T']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'U' => $chars['U'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['U']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'V' => $chars['V'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['V']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'W' => $chars['W'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['W']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'X' => $chars['X'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['X']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'Y' => $chars['Y'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['Y']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
- 'Z' => $chars['Z'][mt_rand(0, min(sizeof($chars['Z']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'A' => $chars['A'][mt_rand(0, min(count($chars['A']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'B' => $chars['B'][mt_rand(0, min(count($chars['B']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'C' => $chars['C'][mt_rand(0, min(count($chars['C']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'D' => $chars['D'][mt_rand(0, min(count($chars['D']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'E' => $chars['E'][mt_rand(0, min(count($chars['E']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'F' => $chars['F'][mt_rand(0, min(count($chars['F']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'G' => $chars['G'][mt_rand(0, min(count($chars['G']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'H' => $chars['H'][mt_rand(0, min(count($chars['H']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'I' => $chars['I'][mt_rand(0, min(count($chars['I']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'J' => $chars['J'][mt_rand(0, min(count($chars['J']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'K' => $chars['K'][mt_rand(0, min(count($chars['K']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'L' => $chars['L'][mt_rand(0, min(count($chars['L']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'M' => $chars['M'][mt_rand(0, min(count($chars['M']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'N' => $chars['N'][mt_rand(0, min(count($chars['N']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'O' => $chars['O'][mt_rand(0, min(count($chars['O']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'P' => $chars['P'][mt_rand(0, min(count($chars['P']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'Q' => $chars['Q'][mt_rand(0, min(count($chars['Q']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'R' => $chars['R'][mt_rand(0, min(count($chars['R']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'S' => $chars['S'][mt_rand(0, min(count($chars['S']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'T' => $chars['T'][mt_rand(0, min(count($chars['T']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'U' => $chars['U'][mt_rand(0, min(count($chars['U']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'V' => $chars['V'][mt_rand(0, min(count($chars['V']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'W' => $chars['W'][mt_rand(0, min(count($chars['W']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'X' => $chars['X'][mt_rand(0, min(count($chars['X']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'Y' => $chars['Y'][mt_rand(0, min(count($chars['Y']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
+ 'Z' => $chars['Z'][mt_rand(0, min(count($chars['Z']), $config['captcha_gd_fonts']) -1)],
'1' => array(
array(0,0,0,1,1,0,0,0,0),